"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل  تقلبی بودن است
"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل  تقلبی بودن است

"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل تقلبی بودن است

مراقبت مو HAIR CARE


داشتن موی سالم رازی است که با شما هم در میان می گذاریم



هر فردی به صورت وراثتی با تعداد مشخصی از فولیکول (ریشه مو) به دنیا می آید که در حدود 100 تا 150 هزار تار مو می باشد که هر فولیکول در طول زندگی یک فرد حدود 20 هزار تار مو 1 متری موزایی می کند که در حالت طبیعی حدود 75 تا 125 سال مو خواهد داشت.


عوامل مختلفی هستند که موجب آسیب دیدگی و ریزش های مزمن و پایدار می شود و یا ممکن است مو درخشندگی و طراوت خود را از دست بدهد و دچار مشکلاتی روی ریشه و ساقه مو شود.


ریزش مو انواع مختلفی دارد که نمی توان همه را در یک گروه قرار داد. ریزش مو را به دو دسته می توان تقسیم بندی نمود:


ریزش موی دائمی: که مزمن و شدید و با ریشه هورمونی (آندروژنیک) است. این نوع ریزش معمولا در آقایان اتفاق می افتد. اما خانم هایی که دچار این نوع ریزش مو می شوند نیز تعدادشان روز به روز افزایش می یابد. عامل اصلی "کاهش منابع حیاتی مو" است.


ریزش موی واکنشی: که معمولا ناگهانی اتفاق می افتد. این نوع ریزش مو به صورت پراکنده از چند هفته تا چندین ماه می باشد که معمولا در خانم ها رخ می دهد. عامل اصلی این نوع ریزش "به هم خوردن نظم سیکل مو" است.


در زندگی امروزه عوامل مختلفی وجود دارد که موجب آسیب مو می شود. عوامل چون: اختلالات هورمونی، استرس، تغذیه نامناسب، تهاجم عوامل مخرب و استفاده نامناسب از شوینده ها که می تواند در بسیاری از ریزش های مو موثر باشد.


برای حفظ سلامتی مو، سه راه بسیار ساده وجود دارد:

1- از یک شونده مناسب استفاده شود.

2- رطوبت و مواد مغذی موردنیاز تامین شود.

3- محافظت در برابر عوامل مخرب (سشوار و اتو، آفتاب، باد و ...)