"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل  تقلبی بودن است
"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل  تقلبی بودن است

"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل تقلبی بودن است

کرم های دور چشم


آیا واقعا به کرم های دور چشم نیاز داریم؟



حتماً تا به حال مواردی که درباره کرم های دور چشم گفته می شود را شنیده اید. مثلا اینکه کرم های دور چشم نشانه های پیری و افزایش سن مانند چروک های اطراف چشم را کاهش می دهد یا حتی از بین می برد. یا اینکه کرم های دور چشم باعث ازبین رفتن حلقه های سیاه اطراف چشم و گودی های زیر آن می شود. اما آیا کرم های دور چشم، همان کرم مرطوب کننده در سایز کوچک تر و قیمت بالاتر نیست؟

پاتریشیا فارریز، متخصص پوست در دانشکده پزشکی تولان پاسخ می دهد: لزوما نه. کرم دور چشم به طور خاص برای پوست حساس و ظریف اطراف چشم فرموله شده است و معمولا طوری است که پوست اطراف چشم را ضخیم تر می کند. مقدار چربی که در کرم های دور چشم بکار رفته است، بیشتر از لوسیون ها و نرم کننده های صورت و بدن است. همچنین در آنها به مقدار زیادی، مواد تشکیل دهنده فعال وجود دارد که نقش از بین بردن مشکلاتی که در اطراف چشم وجود دارد را بعهده دارند.


پوست اطراف چشم شکننده تر از پوست بقیه قسمتهای بدن است. لذا بیشتر در معرض ابتلا به خشکی قرار می گیرد و در نتیجه بسیار بیشتر از پوست قسمتهای دیگر بدن، افزایش سن و حتی خستگی را نشان می دهد. حرکاتی که به چشم و اطراف آن می دهیم در پوست نازک اطراف چشم بیشتر اثر گذار هستند و به آن آسیب می رساند و چین و چروک را در این منطقه موجب می شود. 

گاهی اوقات مایعاتی در زیر چشم جمع می شود که سبب پف زیر آن و گودی های سیاه در اطراف آن می شود.


خطوط و چین و چروک ها به دو دلیل در صورت تشکیل می شوند: اول نور خورشید و دوم کم شدن ساخت کلاژن در پوست که با افزایش سن پیش می آید. کلاژن کمک می کند تا قابلیت ارتجاعی پوست حفظ شود. ویتامین C ، پپتیدها، و رتینول تولید کلاژن را افزایش می دهند.


مطالعاتی که بر روی کرم های پوست انجام شد، نشان می دهد که "سرامید" و "اسید هیالورونیک" در این میان نقش یاری رسان به پوست را دارند. دراین میان، نقش مرطوب کننده ها که جلوگیری از از دست دادن آب در پوست و بهبود الاستیسیته آن است، نقش پر اهمیتی است.


پاتریشیا فارریز، متخصص پوست می گوید: "رتینول" یکی از مورد علاقه های شخصی من است. اما ممکن است در بعضی از انواع پوست اثرات منفی داشته باشد. برخی از کرم های دور چشم شامل یک دوز ملایم از رتینول همراه با اسید هیالورونیک می باشند.


گودی های سیاه زیر چشم، از ژن ها، تخریب های نور خورشید ، افزایش سن، و تجمع خون بوجود می آیند. آسکوربات سدیم و ویتامین C ، می تواند پوست را ضخیم تر کند. لذا پس از 6 ماه استفاده مکرر از آنها می تواند هاله های تیره اطراف چشم را از بین ببرد. نیاسینامید یا ویتامین B3 و اسید کوجیک نیز می تواند حلقه های سیاه زیر چشم را کمرنگ کند.


خوب است در موقع خرید کرم های دور چشم به مواد تشکیل دهنده آنها دقت کنید. کرم های دور چشمی که حاوی "پپتیدها" هستند نیز سبب افزایش ساخت کلاژن می شوند.


پف کردگی زیر چشم به دلیل افزایش تجمع مایع و خون زیر چشم است . برخی از مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند به گردش خون کمک کند لذا پف زیر چشم را کاهش میدهد. مطالعات دیگر نشان می دهد که دمای پایین در از بین بردن و درمان پف زیر چشم موثر است. به همین دلیل بعضی افراد کرم های دور چشم خود را در یخچال نگهداری می کنند تا در هنگام استفاده، پوستشان کمی سرد شود.


منبع: http://iranianskin.com/