"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل  تقلبی بودن است
"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل  تقلبی بودن است

"کیفیت" دستیابی به بالاترین حد استاندارد در مقابل تقلبی بودن است

کرم ضدآفتابی که جذب پوست نمی‌شود ...



محققان دانشگاه ییل با استفاده از نانوذرات کرم ضدآفتاب جدیدی تولید کرده‌اند که در پوست نفوذ نمی‌کند. این کرم، شفاف و در برابر آب مقاوم بوده و در آزمایش‌ها موفقیت آن ثابت شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، چندسالی است که نگرانی در مورد استفاده از کرم‌های ضدآفتاب شایع شده است. این مواد شیمیایی زمانی که روی پوست قرار می‌گیرند به راحتی جذب پوست و سپس وارد گردش خون می‌شوند. این مواد در عملکرد هورمون‌های بدن اختلال ایجاد کرده و همچنین موجب آسیب سلولی می‌شوند.


مارک سالتزمن از دانشگاه ییل اظهار کرد: ما دریافتیم نانوذرات به قدر کافی بزرگ هستند که وارد پوست نشوند و به دلیل چسبندگی حتی وارد فولیکول‌های مو نمی‌شوند.


کرم‌های حاوی نانوذرات، پوشش غنی از گروه آلدهیدها ایجاد می‌کنند تا این مواد روی سطح پوست باقی بمانند. همچنین موجب قفل شدن ترکیبات فعال کرم شده و مواد شیمیایی هیدروفوبیک با نام padimate O مانع تماس مستقیم با پوست می‌شوند.


نتایج آزمایش‌ها نشان داد این کرم بر خلاف کرم‌های مرسوم جذب پوست نمی‌شود، چرا که آزمایش‌های پیشین حاکی از وجود این مواد در خون، ادرار و شیر مادر بود. همچنین این مواد در دی‌ان‌ای نفوذ کرده و موجب آسیب‌ به سلول‌های پوستی می‌شوند. در نتیجه بهترین روش مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از کلاه و پوشش بدن در برابر پرتو فرابنفش و برخی کرم‌های ساخته شده بر پایه دی اکسیدتیتانیوم یا اکسید روی است.


این کرم جدید نیازمند تحقیق و آزمایش بیشتر بر روی انسان است. نتایج این تحقیق در مجله Nature Materials منتشر شده است.

منبع: سلامت نیوز


محصولات مرتبط: خانواده آفتاب